Folders zetten een turbo op de koopkracht van de Belg

Ongeadresseerde huis-aan-huis communicatie en de ja/ja nee/nee sticker

De papieren folder bezorgt de koopkracht van Belgische consumenten een boost. Met gemiddelde kortingen van zo’n 20% is de impact van folders en kortingsbonnen op de koopkracht en levenskwaliteit van de Belg heel groot.

Folders bieden de consument de mogelijkheid om een korting te krijgen op producten waarvoor ze normaal gesproken de volledige prijs moeten betalen.

Wetende dat 42%¹ van de Belgische bevolking aangeeft geen onverwachte uitgave van 1000 euro te kunnen doen, zijn dergelijke kortingen dus van groot belang voor de consument.

Wanneer de folder zou verdwijnen, bijvoorbeeld door de invoering van een ja/ja-sticker ter vervanging van de huidige nee/nee-sticker, betekent dat het einde van een medium dat alle consumenten toelaat om prijzen tussen winkels te vergelijken, om van aanbiedingen te profiteren en om tactische aankoopbeslissingen te nemen.

¹ European Consumer Payment Report, Intrum, 2018

Impact op de consument
Lees meer

Ontdek alle details in het rapport

Download

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt.