Impact op de handel

Ongeadresseerde huis-aan-huis communicatie en de ja/ja nee/nee sticker

Folders stimuleren de lokale economie

Niet enkel de lokale detailhandel maakt dankbaar gebruik van folders als advertentiemedium maar ook lokale organisaties en vzw’s. Het is een laagdrempelig en makkelijk te hanteren medium om te informeren over lokale activiteiten.

Lokale handelaren waarderen de folder om diverse redenen:

  • De folder is een efficiënte manier om een breed publiek te bereiken.
  • Het is een doeltreffend medium om te promoten in een bepaalde straal rond de winkel of om een opening aan te kondigen.
  • Folders geven de ruimte om over promoties en lanceringen te communiceren.
  • De folder wordt vrijwillig en op eigen tempo gelezen.

Papieren folders stimuleren consumenten om lokaal te winkelen

Ongeadresseerd drukwerk heeft een positieve impact op de lokale economie. Zo stimuleren folders om te winkelen binnen een actieradius van 20 km. Onderzoek toont aan dat de consument zich gemiddeld 20 km verplaatst voor een aanbieding uit een folder. Het medium heeft zo een directe impact op de lokale handel

Impact van e-commerce
Lees meer
Impact op de leegstand van winkelpanden
Lees meer

Ontdek alle details in het rapport

Download

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt.