Impact op de waardeketen

Ongeadresseerde huis-aan-huis communicatie en de ja/ja nee/nee sticker

Het sociaal-economische belang van huis-aan-huis communicatie

Huis-aan-huis communicatie is een middel dat door een breed scala aan organisaties en bedrijven wordt gebruikt. De voornaamste gebruikers van ongeadresseerd drukwerk zijn winkels, retailketens en merken, openbare instellingen en gratis regionale pers. Ook lokale organisaties, vzw’s en steden en gemeenten gebruiken huis-aan-huis communicatie om bewoners te informeren over lokale activiteiten. Huis-aan-huis is het laagdrempeligste en meest democratische medium om bewoners te informeren.

Om de sociaaleconomische impact van huis-aan-huis communicatie in te schatten, keken we vooral naar deze drie factoren: de directe economische implicaties voor drukkerijen en distributie daarnaast de indirecte effecten en de geïnduceerde impact zoals het effect op werkgelegenheid en belastingbijdragen.

De directe en indirecte impact van ongeadresseerd drukwerk
Lees meer
Belastingbijdragen vanuit de betrokken sectoren
Lees meer
Impact op werkgelegenheid
Lees meer

Ontdek alle details in het rapport

Download

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt.