Impact op werkgelegenheid

Ongeadresseerde huis-aan-huis communicatie en de ja/ja nee/nee sticker

Werkgelegenheid dankzij ongeadresseerd drukwerk

Hoe groot is de impact van ongeadresseerd drukwerk op de tewerkstelling in België? Zowel de directe jobs in de distributie- en printsector, als de indirecte en geïnduceerde tewerkstelling bij toeleveranciers en bedrijven waar mensen hun loon spenderen werden in kaart gebracht. Uit die analyse blijkt dat de sector van ongeadresseerd drukwerk in België goed is voor 4.255 full time equivalents (fte's). De rechtstreekse tewerkstelling in huis-aan-huis communicatie is goed voor 2.715 fte's.

De distributeurs en de bedrijven uit de printindustrie zorgen eveneens voor werk opwaarts in hun waardeketen. Deze onrechtstreekse tewerkstelling is goed voor 790 fte's bij toeleveranciers opwaarts in de waardeketen. Daarnaast is er een geïnduceerde impact, omdat de distributie- en printsector plus leveranciers hun inkomsten in de lokale regio’s besteden. Zo creëren ze extra omzet en economische activiteiten, die goed zijn  voor een behoefte aan 751 fte's extra.

Deloitte analyse, 2019, zie methodologie en appendix voor meer informatie

Deloitte analyse, 2019, zie methodologie en appendix voor meer informatie

De directe en indirecte impact van ongeadresseerd drukwerk
Lees meer
Belastingbijdragen vanuit de betrokken sectoren
Lees meer

Ontdek alle details in het rapport

Download

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als u doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat u ermee instemt.